Strategic Plan

Click Here to View the 2022-2027 Strategic Plan

 

Click Here to View the 2018-2022 Strategic Plan

 

 

What is a Strategic Plan? 

¿Qué es un plan estratégico?

A Strategic Plan is a systematic process of envisioning a desired future, and translating this vision into broadly defined goals, objectives, and a sequence of steps to achieve them. 

Un plan estratégico es un proceso sistemático de la aspiración a un futuro deseado, y traducir esta visión en objetivos definidos en términos generales, los objetivos, y una secuencia de pasos para lograrlos.

The Purpose of Escondido Public Library's Strategic Plan

El propósito del Plan Estratégico de la Biblioteca Pública de Escondido

Creating a strategic plan for the library with participation of community members helps define the library’s core direction, establish realistic goals and objectives, communicate these goals and objectives to the public and officials, reallocate resources to the highest service priorities, and create measurement tools to establish progress and successes.

 

La creación de un plan estratégico para la biblioteca con la participación de los miembros de la comunidad ayuda a definir la dirección principal de la biblioteca, establecer metas y objetivos realistas, comunicar estas metas y objetivos para el público y los funcionarios, reasignar recursos a las prioridades de servicio más altos, y crear herramientas de medición para establecer progreso y éxitos.